fredag 7 mars 2008

Turkiet lämnar landminor efter sig

En utredningsgrupp som undersökt Turkiets senaste markoffensiv i södra Kurdistan har kommit fram till att Turkiska militären använt internationellt förbjudna vapen under anfallen
Turkiet har också lämnat efter sig 3 200 landminor som är i barnleksaks form för att döda barn och skapa kaos i Kurdistan meddelar utredningsgruppen.
Utredningsgruppen som var etablerad av en irakisk församling och led Safiya Suhayili uppgav också att Turkiet förstört 5 broar i Kurdiska områdena

4 kommentarer:

Kristiina Koivunen sa...

Jättefint att det finns ett nytt kurdiskt blog! Många hälsningar!

Tabula Rasa sa...

Jag beundrar dig för att du orkar engagera dig inom den kurdiska saken.
Intressanta nyheter skriver du också jämfört med andra amatörbloggare.

Jag är imponerad som fan!

Tabula Rasa sa...

Har lagt till din blogg bland mina favoriter!

Andreas Jonson sa...

Tack Tabula, jag gör mitt bästa, ni kurder förtjänar all sorts uppmärksamhet!